#1 Nyomtató, szkenner és nyomtatópapír
A szerződésekhez, egyéb anyagokhoz egész egyszerűen elengedhetetlen egy szkenner-nyomtató. Szerencsére ma már nem kell horribilis árat fizetni egy ilyen kompakt gépért, hiszen nagyon jó ár-érték arányú készülékek vannak a piacon.
A nyomtatóhoz természetesen jó minőségű nyomtatópapír is szükséges - ebből jó, ha van otthon egy tartalék csomag arra az esetre, ha a papír váratlanul kifogyna a gépből.
#2 Jegyzettömbök, tervezők
Ma már digitálisan is tudod rögzíteni a feladatokat és a napi teendőket például Todoistben vagy Trellóban, de még mindig jó, ha van otthon egy jegyzettömböd, amibe gyorsan fel tudod írni az ötleteidet.
Ráadásul egy telefonbeszélgetés vagy online meeting alkalmával nagyon nehezen tud az ember váltogatni a böngészőben a tabok között. Ilyenkor is sokkal egyszerűbb, ha egy jegyzettömbbe írod fel az elhangzottakat és a fontos teendőket, majd a kézzel írt jegyzetek alapján digitalizálod őket.
Egyébként van, aki nem híve az ilyesfajta digitális megoldásoknak, vagy egész egyszerűen jobban szereti "analóg" módon kézzel rögzíteni a napi feladatokat. Ilyenkor jól jön egy tervező vagy határidőnapló, amiben mindig tudod, hogy megtalálod az épp aktuális teendőket.
#3 Öntapadó jegyzettömbök, oldaljelölők
Az öntapadós jegyzettömb az irodák elmaradhatatlan kelléke, így otthonra is érdemes beszerezni. A különböző színű lapokkal emlékeztetheted magad egy-egy fontos eseményre, meetingre, de arra is alkalmas hogy az iratokat, dokumentumokat organizáld vele.
Az iratok rendezéséhez egyébként még praktikusabb, ha oldaljelölőket, úgynevezett postiteket használsz.
#4 Tollak
Habár egyértelműnek tűnik, de azért mégiscsak érdemes megemlíteni a tollakat, amik minden otthoni iroda alapkellékei. Nincs is annál rosszabb, mint amikor egy meeting kellős közepén fogy ki a tollad, és nincs tartalék írószer. Érdemes tehát erre az esetre 3-4 tollat tartani a fiókban, biztos ami biztos alapon.
#5 Tűzőgépek
Ha több tucatnyi oldalt kell kinyomtatnod, igencsak jó szolgálatot tehet egy tűzőgép; ellenkező esetben a papírok széteshetnek vagy akár el is tűnhetnek. A dokumentumok, szerződések pedig sokkal professzionálisabbnak is tűnnek, ha össze vannak kapcsozva.
Természetesen a tűzőgéphez ne felejts el tűzőkapcsot sem vásárolni.
#6 Iratrendezők, irattartó papucs
Ha nem szeretnéd, hogy a papírok magatehetetlenül, összevissza hánykolódjanak a fiókban, jó ha valamilyen szisztéma szerint rendszerezd őket. Erre kiválóan alkalmasak az iratrendezők, vagy az irattartó papucsok is.
A hasznos holmik segítségével ráadásul rengeteg időt spórolhatsz meg, hiszen tudod, hogy az egyes dokumentumokat, szerződéseket hol kell keresni. Ellenkező esetben pedig az egész fiókot át kellene kutatnod ahhoz, hogy megtaláld az iratokat.
#7 Irattartó tálca
Szintén a hatékony rendszerezést segítik az irattartó tálcák is. A napi, heti szinten használatos dokumentumokat itt tárolhatod, így mindig kéznél lesznek majd.
Nem is beszélve arról, hogy egy ilyen irattartó tálca sokkal professzionálisabb, esztétikusabb látványt nyújt az otthoni irodában, mint a szanaszét heverő papírhalmazok.
#8 Genothermek
A lefűzhető genothermek (vagy köznapi nevén az "irat bugyik") megakadályozzák, hogy a papírok összegyűrődjenek, elmosódjanak. Nagyon kellemetlen tud ugyanis lenni, amikor egy ügyféllel, vagy a főnököddel találkozva egy gyűrött papír halmazt húzol elő a táskádból.
Ezeket a genothermeket pedig lefűzheted a fent említett iratrendezőbe is.
#9 Szövegkiemelők
Veled is előfordult már, hogy egy könyvet olvasva volt egy-egy mondat, ami megragadt benned és motivált? Ha később is szeretnéd könnyedén megtalálni a szöveget, akkor érdemes szövegkiemelővel kihúzni a mondatot.
#10 Gemkapcsok
A gemkapocs egyszerű módja annak, hogy összetűzd otthon az iratokat még akkor is, ha nincs otthon tűzőgéped. Így ráadásul ki sem kell lyukasztanod a papírt.
#11 Asztali rendszerezők, írószertartók
Egy dekoratív írószertartó egyrészt az otthoni irodád éke lehet (főleg, ha egy, az enteriőr dizájnjához passzoló darabot választasz), másrész egy helyen lehet az összes írószered. Így a megbeszélések előtt nem kell lázasan kutatnod a fiókokat egy-egy kósza toll után, hanem minden egyből kéznél lesz - szó szerint.
A fent említett irodaszereken kívül természetesen szükséged lesz még routerre, gyors internetre, laptopra, ergonomikus székre, és egy íróasztalra is - ezeket azonban egy következő cikkünkben mutatjuk majd be részletesen.